פריזבי כלבים לבוגרי קורס אילוף וכלבנות טיפולית

בשיתוף
הקריה האקדמית אונו

אנחנו במכללת דוגארט  מאמינים וחושבים כי מערכת יחסים עם הכלב צריכה להיות ממקום של כבוד הדדי ואמון ולכן לימודי פריזבי כלבים הם אחד הכלים הטובים ביותר ליצירת קשר מלא משחק והנאה בין הבעלים והכלב ולנתב יצרים ופריקת אנרגיה עבור אורח חיים בריא ומאוזן יותר של הכלב ובעליו.

קורס פריזבי כלבים עבור בוגרי קורס אילוף כלבים וכלבנות טיפולית הוא בין המקצועיים והיסודיים ביותר בישראל.

הלימודים מועברים על ידי מדריכים מובילים ומומחים בתחום הכלבנות, האילוף וספורט עם כלבים

מהו פריזבי עם כלבים?

פריזבי כלבים או בשמו השני דיסק דוג הוא פעילות משותפת לאדם והכלב בה האדם זורק צלחת פריזבי באוויר והכלב תופס אותה, זאת פעילות הבסיס משם כל אחד יכול לפרש זאת כיצד שהוא רוצה והשמיים הם הגבול

האדם זיהה עוד לפני מאות שנים ואף יותר את יצר ההבאה אצל כלבים שונים ומשונים וניצל זאת לטובתו בתחומים חיים רבים בעיקר בתחום הציד אך גם בתחומים אחרים.

נקודת הזמן בה פרץ הספורט לתודעה הוא בשנות השבעים הסוערות כאשר בשנת 1974 בארה״ב הוקם הספורט שאנחנו מכירים היום כפריזבי עם כלבים.

כלב האגדה של הספורט שהכניס את הספורט לתודעת ההמונים היה מגזע ויפט ושמו אשלי, לפני אשלי היו כלבים אחרים ששיחקו פריזבי בארה״ב כגון האנק הרועה גרמני ועוד, אבל אשלי הוא זה שיצר את הבאזזזזז הגדול בתקשורת ההמונים (טלוויזיה, עיתונות ורדיו) ויצר את ההיסטריה סביב כל תחום הפריזבי כלבים.

תוך שנים ספורות ובמהירות רבה הפריזבי כלבים התפתח והתפשט במהירות רבה לאירופה ולמזרח ומשם לכל העולם.
הספורט כיום לא שייך לאף התאחדות כלבנית לכן אין צורך בתעודות יוחסין לכלב כדי להשתתף בתחרויות השונות של הפריזבי כלבים.

מה שיפה בספורט זה הוא שאין הגבלה לאלו בעלי כלבים או סוגי כלבים הספורט מתאים אבל כן יש פרמטרים חשובים שיש לשים עליהם דגש מהותי:

א. בריאות: כדי שהכלב שלכם ישתתף בספורט הוא צריך להיות במצב בריאותי ופיזי תקין.
באופן כללי מומלץ תמיד בלי קשר לעשות צילומי אגן, מרפקים, כתפיים ועוד, אחת על כמה מי שלוקח את הספורט הזה ואף אחרים לרמה של תחרויות, היות והספורט הזה כמו אחרים מכיל ריצות וקפיצות רבות, שינויי תנועה מהירים ועוד.
בגזעים עם עמוד שדרה ארוך במיוחד חשוב מאד לוודא שאין מחלות גנטיות כגון DM האופיינית לגזעים כגון קורגי לסוגיו, כלבי תחש ועוד.
בגזעים המאופיינים בזרבובית קצרה ( מולוסרים למיניהם), כגון בולדוגים צרפתיים, בוסטון טרייר, בוקסרים בולדוגים למיניהם ועוד גזעים שמראים דרייב למשחק, קשה מאד להתקרר ולנשום בתנאי חום כבדים כמו ששוררים בישראל רוב השנה, ואף הדבר מעמיד אותם בסכנת חיים רצינית.
אנו רואים אותם משחקים ברמה גבוהה מאד במדינות קרות כגון הולנד ומדינות מערב אירופה, אבל הם לרוב לא ישתתפו בתחרויות במדינות חמות בקיץ כגון איטליה צרפת ועוד.

ב. גודל: מה שיפה בספורט הזה כמו בענפי ספורט אחרים הוא שאין בפריזבי כלבים שום הגבלה מבחינת גודלו של הכלב בספורט ואנו יכולים לראות כמו קיצוניות רבה.
בגרמניה למשל יש כמה כלבי דני ענק מעורבים שמשחקים ברמה של תחרויות מקצועיות לא מעט מהם במקצים מאתגרים כגון זריקות למרחק לדיוק וזריקות מרחק בשם extreme distance. כנ״ל גם גזעים קטנים כמו מיני אוסטרלי , קורגי, פאפיון עוד.

מבנה הכלב:
חוץ מלהתאים את סוג הדיסק הנכון לכלב, חשוב ביותר להתייחס למבנה של הכלב והיכולת הפיזית שלו.
הרוב המוחלט של המאמנים איתם עבדתי לא ממליצים לכלבים מגזעים גדולים לעשות וואלטים ( תרגיל קפיצה אחרי הדיסק שהכלב עושה ומשתמש בגוף שלנו כמקפצה לזינוק גבוה יותר באוויר מהיכולת הפיזית שלו לבצע בקפיצה שגרתית מהקרקע).
בגזעים ״כבדים״ לדוגמא כגון דוברמן, רועה גרמני, רועה שוויצרי, גולדן רטריבר , לברדור, אנחנו לא דווקא נמנע מסוגי תרגילים אלו אבל כן נתייחס בזהירות רבה לכל פרט וניואנס בתרגיל כדי להתחשב במבנה הפיזי שלו , אבל פה חשוב להדגיש שמומלץ להשתמש בזינוק לא גבוה ומוגזם מידי.

כנ״ל ביחס לכלבים קטנים.
אין גודל אידיאלי של כלב, הכל ביחס לנוהג, יכול פיזית של כלב ועבודה משוטפת ביניהם, רואים זאת בעיקר בתחרויות בחו"ל בהם יש כלבים מסוגים שונים בגדלים שונים המתחרים עם בעליהם, מגברים ונשים כבדי גוף בגיל העמידה ועד ילדים צעירים, כלבי צאן אנגליים ועד כלבים מעורבים קטנים, יש שפע מהכול.

ג. יצרים (אלו תכונות אופי אנו מחפשים):
אנחנו מחפשים כלבים עם דרייב למשחק , יצר ציד ורדיפה ורצון לקשר עם הנוהג.
מבחינת שילוב של הפרמטרים השונים האלו נוכל לראות אותם בקבוצת כלבי רועים ( בfci  קבוצה 1) , קבוצת טריירים ( FCI קבוצה 3) ,חלק מקבוצת כלבים רטריבר וצייד ( קבוצות 4,5,6,7) מובילים בספורט הזה. לברדורים וגולדן רטריבר מקווי עבודה מאוד מרשימים ביכולות שלהם.
באירופה פופולריים יותר כלבי בורדר קולי לעומתם בארה״ב אוהבים יותר שילובי של כלבי בקר שונים.
אצל שחקנים יפנים ניתן לראות כלבים מעורבים ( שילובים בין ויפט, בורדר קולי, לברדור , מלינוואה וכו׳)
בגזעים קטנים באירופה פופולריים ג׳ק ראסלים , בארה״ב מיני אוסי.
אבל בכל קבוצה לפי חלוקה של FCI תמצאו גזעים מתאימים, וכמובן מעורבים, יש המון המון מעורבים מתאימים שמפתיעים אותנו ביכולות ובכישורים שלהם.

בנוסף חשוב להוסיף שכלב בעל עין חדה ויכולת לעקוב אחר הדיסק, היא תכונה הרבה יותר חשובה מכלב מהיר מאד או בעל יכולת לקפוץ גבוה ולהיות אתלטי במיוחד

ניתן לומר בוודאות כי עבודת צוות בין נוהג לכלב המדגישה ומוציאה את הצדדים של יצירתיות, שיתוף פעולה והשקעה הם הדברים הכי הכי חשובים בעבודה עם כלב לפריזבי כלבים, מאשר האם גזע זה או אחר מוצלח יותר מתאים יותר או פחות.
כי בסופו של דבר זאת עבודת צוות ושיתוף פעולה, זאת המהות של הספורט הזה, זהו סוד ההצלחה בעבודה עם כלב.

למידע נוסף על ציוד פריזבי כלבים כנסו לעולם הפריזבי לכלבים, עולם שלם של הנאה לכלב ולמשפחה

שיתוף

בשיתוף

הקריה האקדמית אונו

יצירת קשר

יש לך שאלות? רוצה פרטים נוספים?
אנחנו כאן בשבילך. צרו איתנו קשר בטלפון 03-6832445 או השאירו פרטים בטופס ונחזור בהקדם...

קורסים וסדנאות

לימודי כלבי עבודה

לימודי כלבי עבודה, גישוש והרחה במכללת Dog Art  מיועדים למאלפים ומטפלים התנהגותיים לכלבי בית, המעוניינים להוסיף לעצמם ידע מרתק, ולקבל כלים להעצמה והתפתחות אישית, של הקשר בין הבעלים והכלב. כלבי

מאמרים מהבלוג שלנו

שרידים של כלב בר פרהיסטורי נמצא באתר מאובנים אנושי בגאורגיה

שרידים של כלב בר פרהיסטורי נמצא באתר מאובנים אנושי בגאורגיה באתר המפורסם של דמינסי בגאורגיה, בדרום הרי הקווקז, היכן שהתגלו השרידים המוקדמים ביותר של בני אדם קדומים מחוץ לאפריקה לפני 1.8 מיליון שנה התגלו גם שרידים של כלב פרא קדמון עצום עם שיניים חדות שנועדו לחתוך בשר.