כלבנות טיפולית, כוחו של חברו הטוב ביותר של האדם בהליך הטיפולי

בשיתוף
הקריה האקדמית אונו

בעל החיים הנפוץ ביותר בהתערבויות בעזרת בעלי חיים הוא הכלב. בארץ, הכלבים משתתפים בתחום הפופולרי ביותר שהוא הכלבנות הטיפולית.
הכלבים המשתתפים בכלבנות טיפולית, נקראים כלבי תרפיה, אשר נבחרים בקפידה ומאומנים במיוחד בכדי לספק תמיכה לאנשים עם מוגבלויות פיזיות, נפשיות ורגשיות.

לבעלי חיים נאמנים ואוהבים אלו יש את היכולת להביא שמחה ונחמה למי שמתקשר איתם, מה שהופך אותם לחלק חשוב מאין כמוהו בתחום הטיפול.
בואו לבחון יחדיו את היתרונות והחשיבות של פעילויות הנעזרות בכלבנות טיפולית, כיצד פעילות משותפת בעזרת כלבי תרפיה יכולים לעשות שינוי בחייהם של המשתמשים בהם.

היתרונות של כלבנות טיפולית או כפי שידוע גם כטיפול בעזרת כלבים

טיפול בעזרת כלבים הוכח כבעל השפעה חיובית על בריאותו הפיזית, הנפשית והרגשית של האדם.
הנה כמה מהיתרונות של טיפול בעזרת כלבים:

בריאות גופנית משופרת

מחקרים הראו שכלבנות טיפולית יכולה לעזור בהורדת לחץ הדם, הפחתת רמות הלחץ והעלאת רמות הפעילות הגופנית.
התערבות בעזרת כלבים יכולה גם לסייע ולשפר את המיומנות והמוטוריקה העדינה, כמו גם להגדיל את טווח התנועה והגמישות.
ניתן להשתמש בכלבים טיפוליים במסגרות שיקום כדי לעזור לאנשים להתאושש מפציעה או מחלה, ויכולים לספק מוטיבציה לפעילות גופנית.

השפעה על הרווחה הנפשית

טיפול בעזרת כלבים יכול להשפיע באופן חיובי על בריאות הנפש. כלבים מספקים נוחות, תמיכה ותחושת ביטחון לאנשים המתמודדים עם קשיים בבריאות הנפש.
כלבים נמצאו כמפחיתים תחושות של חרדה, דיכאון ובידוד. כלבי תרפיה מספקים נוכחות לא שיפוטית ומנחמת, ויכולים להסיח את האדם ממחשבות ורגשות שליליים.
כלבי תרפה יכולים לספק נחמה ותמיכה לאנשים שמתאבלים, ויכולים לעזור להפחית תחושות של בדידות ועצב.
כלבים תרפיה יכולים גם לעזור להגביר את ההערכה העצמית והביטחון, ויכולים לעזור לאנשים לפתח גישות והשקפות חיוביות יותר על החיים.

החשיבות של כלבנות טיפולית בעזרה לאנשים עם מוגבלויות שונות

כלבי תרפיה ממלאים תפקיד מכריע בחייהם של אנשים עם מוגבלויות פיזיות, נפשיות ורגשיות.
הם מספקים תמיכה ויכולים לעזור לשפר את הרווחה הכללית. הכלבים מועילים גם לאלו הזקוקים לשיקום או טיפול, שכן הם יכולים לעודד פעילות גופנית ולשפר את המוטוריקה העדינה.

סיכום

התערבויות הנעזרות בכלבים, הוכחו כבעלי השפעה חיובית על הבריאות הפיזית, הנפשית והרגשית של המשתתפים בהן. כלבי תרפיה מספקים סיוע, תמיכה ותחושת רווחה לאלו הנזקקים ויכולים לעשות שינוי בחייהם של המשתמשים בהם. בין אם במסגרת טיפולית ובין אם סתם כחברה, כלבי תרפיה יכולים להביא שמחה ואושר למי שמתקשר איתם, מה שהופך אותם לחלק חשוב מאין כמוהו בתחום הטיפול.

הקריה האקדמית אונו בשיתוף דוגארט המכללה לאומנויות האילוף מציעים תכניות והתמחויות ללימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות בשילוב לימודי תעודה של כלבנות טיפולית עם צוות מדריכים מקצועי, פרקטיקום ויישום מעשי לאורך כל הדרך.

כלבנות טיפולית כלבי תרפיה
כלבנות טיפולית כלבי תרפיה

 

שיתוף

בשיתוף

הקריה האקדמית אונו

יצירת קשר

יש לך שאלות? רוצה פרטים נוספים?
אנחנו כאן בשבילך. צרו איתנו קשר בטלפון 03-6832445 או השאירו פרטים בטופס ונחזור בהקדם...

קורסים וסדנאות

לימודי כלבי עבודה

לימודי כלבי עבודה, גישוש והרחה במכללת Dog Art  מיועדים למאלפים ומטפלים התנהגותיים לכלבי בית, המעוניינים להוסיף לעצמם ידע מרתק, ולקבל כלים להעצמה והתפתחות אישית, של הקשר בין הבעלים והכלב. כלבי

קורס אילוף כלבים וטיפול התנהגותי

בשיתוף קורס אילוף כלבים וטיפול התנהגותי, במכללה לאומנויות האילוף דוגארט, מיועדים לאלו שמחפשים ללמוד מהטובים ביותר ולא מוכנים להתפשר. הסגל המקצועי של דוגארט המלמד אילוף כלבים וכלבנות טיפולית, מורכב מאנשי

מאמרים מהבלוג שלנו